Od projektanta do moderatora. Czyli jak prowadzić proces projektowy w zespole
Ok, czyli wiesz już, co to jest design thinking, znasz podstawowe narzędzia empatii, wymyślania i testowania pomysłów, a nawet korzystałeś już tej metody projektując nowe rozwiązania. Ale teraz masz pokierować pracą zespołową z wykorzystaniem design thinking. A może zrobić warsztat czy sprint, w którym zespoły poznają tą metodą? Prowadzić taki proces to coś zupełnie innego niż być jego uczestnikiem. Na podstawie naszych doświadczeń z kilku lat pracy metodą design thinking z różnymi organizacjami pokażemy Ci, jak to zrobić.
Od projektanta do moderatora. Czyli jak prowadzić proces projektowy w zespole.
praktyczne szkolenie
Ten warsztat odpowie na takie pytania:
- jak dobrać zespół do pracy metodą design thinking, żeby jak najlepiej uruchomić i wykorzystać kreatywny potencjał organizacji?
- jak zorganizować dostęp do użytkowników niezbędny do uzyskania empatii? jak namówić zespół do wzięcia udziału w badaniach, a nawet wykonania ich samodzielnie?
- jak faktycznie pobudzić kreatywność i uniknąć ciszy w trakcie burzy mózgów?
- jak przedstawić najlepsze pomysły, żeby uzyskały poparcie (buy-in) w organizacji?
- jak przekonać menadżerów do pracy metodą design thinking?
UWAGA
Nigdy wcześniej nie pracowałeś tą metodą i nie wiesz na czym ona polega? Być może zainteresuje Cię nasz szkolenie design thinking intro, na którym poznasz podstawy i będziesz pracowała warsztatowo, żeby przekonać się jak to działa w praktyce.
- Po co komu moderator, czyli zadania moderatora a zadania uczestnika procesu design thinking.
- Dobór zespołu – czyli kogo zapraszać na warsztaty (a kogo nie)
- Szybko, zwinnie, ale rzetelnie, czyli jak przekonać uczestników do badań i jak je zrealizować w rzeczywistości korporacyjnej.
- Blaski i cienie ideacji – jak ją przygotować, żeby powstawało dużo odważnych pomysłów?
- Jak testować pomysły i prezentować najlepsze z nich?
- Design thinking w organizacji – jak przekonać innych do wartości tej metody pracy?
- W praktyczny i szybki sposób dowiesz się, jak przejść od znajomości metody design thinking do wykorzystania jej w pracy z zespołem.
- Dowiesz się tego, o czym nie piszą popularne podręczniki – czyli gdzie są rafy i mielizny wykorzystania design thinking w pracy wewnątrz organizacji i jak ich uniknąć.
- Dowiesz się, jak przekonać menedżerów do zastosowania design thinking w Twojej organizacji.
Dla kogo?
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy mają podstawową wiedzę o metodzie design thinking i chcą ją wykorzystać prowadząc zespołowe procesy projektowe lub w pracy warsztatowej. Udział będzie również wartościowy dla osób, które pracują w podejściu user-centered design (np. pracując jako UX designer, UX researcher, product designer, product owner) i chcą spróbować swoich sił w roli facylitatora/moderatora.
Moderator design thinking
praktyczne szkolenie