5 technik na dobre pomysły
Szybki i praktyczny kurs online pozwoli Ci poznać i przetestować 5 technik kreatywnego wymyślania pomysłów, które będziesz mógł/mogła wykorzystać w pracy Twojej i Twojego zespołu. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą poznać lub powiększyć swój zestaw narzędzi do prowadzenia spotkań, których celem jest wymyślenie nowych i użytecznych pomysłów.
Lekko i zwinnie: 5 spotkań po 75 minut w ciągu 1 tygodnia (termin do ustalenia). Każdego dnia od 14.00 do 15.15.
Do wykorzystania: komplet materiałów ze szkolenia
Warsztatowa forma: wiedza, narzędzia, ćwiczenia i kejsy – wszystko “na żywo”
Do pochwalenia się: certyfikat udziału w szkoleniu
Mała grupa (maksymalnie 12 osób) i dwóch prowadzących trenerów
Bonus: 60 min. indywidualnych konsultacji dla każdego jako follow-up do szkolenia
Kiedyś uważano, że kreatywność to magia lub kwestia indywidualnych zdolności. Dziś wiemy, że innowacje i usprawnienia są przede wszystkim dziełem zespołów pracujących w organizacjach nad rozwiązaniem konkretnych problemów. Te zespoły potrzebują wsparcia w postaci technik i odpowiedniej moderacji pracy kreatywnej. Ten kurs daje właśnie to - mindset i zestaw konkretnych narzędzi do do prowadzenia spotkań, których celem jest wymyślenie nowych i użytecznych pomysłów.
Jak sprawić, żeby zespoły miały więcej dobrych, oryginalnych i użytecznych pomysłów? Jak sprawić, żeby proces ich wymyślania był przyjemny, angażujący i efektywny? Ten kurs jest o metodach i narzędziach, które przydadzą się do pracy nad różnymi problemami. Na przykład:
- Jakie nowe funkcjonalności wprowadzić w produkcie?
- Jak zmniejszyć liczbę skarg od klientów?
- Jak usprawnić proces on-boardingu i off-boardingu?
- Jak znaleźć świeże i oryginalne pomysły na komunikację marketingową?
Wszędzie tam, gdzie problem trudno rozwiązać tradycyjnymi metodami, a dobre pomysły są w cenie, przydadzą się techniki zespołowej pracy kreatywnej. Dodatkowo wspierają one budowanie procesów i kultur organizacyjnych sprzyjających pomysłowości i innowacyjności.
Poznaj narzędzia kreowania nowych pomysłów i od razu wykorzystaj je w swojej pracy!
Dzień 1. Proces kreatywny – krok po kroku. Co trzeba zrobić zanim się zacznie wymyślać pomysły?
Dzień 2. Klasyczny brainstorming – jak zrobić dobrą burzę mózgów?
Dzień 3. Wariacje na klasyczne tematy: brainwriting i odwrócona burza mózgów.
Dzień 4. Wykorzystanie analogii do generowania pomysłów.
Dzień 5. Techniki transformacyjne: SCAMPER. Jak wprowadzać techniki kreatywne do organizacji?
- Dowiesz się, na czym polega proces kreatywny i jakich błędów unikać, żeby maksymalnie wykorzystać swój potencjał kreatywny i caełgo zespołu
- Wszystkiego nauczysz się w lekkiej i zwinnej formie – kurs skończysz w tydzień inwestując tylko 75 minut dziennie, bez większego zakłócenia Twojego rytmu dnia i pracy
- Będziesz miał(a) kontakt z innymi uczestnikami i prowadzącymi – ten kurs to zwinny, prowadzony na żywo warsztat online, a nie jakieś nudne webinary 🙂
- Poznasz i wypróbujesz podstawowe narzędzia i techniki kreatywne: burza mózgów, odwrócona burza mózgów, brainwriting, SCAMPER, technika analogii
- Praktyczne doświadczenie wykorzystania narzędzi pracy kreatywnej – kurs jest warsztatowy, będzie okazja wykorzystać je do rozwiązania konkretnego wyzwania
- Paczka materiałów ze szkolenia i certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
- Konsultacje – możliwość przedyskutowania wdrożenia omawianych narzędzi w Twojej organizacji
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla osób, których praca ma związek z usługami świadczonymi dla klientów indywidualnych lub B2B. W szczególności dla tych, którzy chcą nauczyć się jak tworzyć i udoskonalać usługi – dowolnego rodzaju i w dowolnej branży.
Świetnie sprawdzi się dla pracowników działów R&D, product ownerów, product managerów, project managerów, scrum masterów, UX-ów, team leaderów, trenerów wewnętrznych, specjalistów ds. marketingu i komunikacji, specjalistów ds. innowacji i rozwoju oraz wszystkich zajmujących się nowymi produktami oraz usprawnieniami procesowymi i organizacyjnymi.
Ten kurs przyda da Ci się zwłaszcza jeśli:
– prowadzisz firmę, jesteś menedżerem, właścicielem produktu, osobą odpowiedzialną za strategie produktowe lub marketingowe
– projektujesz lub chcesz projektować produkty i usługi
– prowadzisz zespoły pracujące technikami zwinnymi (agile, lean), organizujesz pracę zespołów
– zajmujesz się rozwojem kompetencji w Twojej organizacji
– po prostu chcesz poznać narzędzia do generowania pomysłów.
Jak to będzie wyglądało?
> Szkolenie jest podzielone na 5 spotkań online po 75 minut
> Termin do ustalenia
> Będziemy je prowadzić przy użyciu Zooma (wystarczy kliknąć w link, który Ci wyślemy, żeby dołączyć do spotkania)
> Spotkania są interaktywne - będzie okazja do dyskusji i współpracy z prowadzącymi i uczestnikami(czkami), dlatego będzie CI potrzebny sprawny mikrofon i kamera
> Na zakończenie dostaniesz od nas certyfikat i paczkę materiałów oraz zestaw polecanych przez nas źródeł na temat kreatywności
> Bonus: dla każdego uczestnika/czki możliwość 60 min. bezpłatnej konsultacji jako follow-up do szkolenia
Opinie uczestników naszych warsztatów
Prowadzący
Seweryn Rudnicki, PhD – naukowiec, design researcher i facylitor procesów kreatywnych. Naukową wiedzę o kreatywności i innowacyjności wykorzystuje w pracy z klientami biznesowymi, których interesują rozwiązania problemów, a nie buzzwordy. Stały pracownik AGH w Krakowie. Współzałożyciel teamu Hearts&Heads, które pomaga wdrażać user-centered design i techniki kreatywności do biznesu. Pracował m.in. dla takich klientów jak Motorola Solutions, Hitachi, HSBC, ABB, AON, PZU, PGNiG, Union Investment, Brainly, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny i wielu innych.
Jan Strycharz – Ekonomista z doświadczeniem w badaniach rynku, badaniach konsumenckich, czy – szerzej – w zbieraniu informacji o doświadczeniach i potrzebach klientów. W ciągu ostatnich 10 lat swojej aktywności zawodowej był autorem i wykonawcą wielu projektów szkoleniowych, warsztatowych, czy konferencyjnych dotyczących tematyki innowacji biznesowej i społecznej. Prowadzi procesy innowacyjne wykorzystujące wiedzę o kliencie do wprowadzania ulepszeń w produktach, usługach, czy procesach wewnętrznych (np. rekrutacja, czy podnoszenie kompetencji pracowników). Współpracował zarówno z biznesem, jak i z organizacjami pozarządowymi, czy podmiotami administracji publicznej. Jest doświadczonym moderatorem procesów opartych o metodykę Design Thinking. Edukację realizował w Polsce, UK, Niemczech i w USA. U podstaw jego pracy leży przekonanie, że „robienie innnowacji” wymaga złożonego zestawu kompetencji, które można – i trzeba – rozwijać w sposób ciągły. W życiu prywatnym pasjonat spędzania czasu na świeżym powietrzu, snowboardu i wspinaczki skałkowej. Jest założycielem Fundacji Warsztat Innowacji Społecznych (www.warsztat.org.pl) oraz agencji hearts&heads (www.hshs.pl).
Poznaj narzędzia kreowania nowych pomysłów i od razu wykorzystaj je w swojej pracy!
praktyczne szkolenie