Brainstorm - jak zrobić to dobrze
Brainstorm robiony dobrze daje ok. 100 pomysłów, z których można wybrać te najlepsze. A uczestnicy dobrego brainstormu dobrze się czują – i w trakcie i po (bo mają fajny pomysł, który mogą zrealizować).
Zły brainstorm daje 3 pomysły i ciężko z nich wycisnąć cokolwiek – nie mówiąc o jakości. A uczestnicy są zdemotywowani, bo uważają, że nie są kreatywni i do tego muszą realizować pomysły wątpliwej jakości.
My nauczymy Cię robić brainstorm dobrze.
3 godziny warsztatu on-line:
termin do ustalenia
certyfikat udziału w szkoleniu
autorski skrypt do prowadzenia brainstormu w cenie szkolenia
komplet materiałów ze szkolenia
praca w kameralnych grupach
Pracujemy w godzinach:
13.00-16.00
Brainstorm to technika pracy grupowej. A w zasadzie techniki – bo jest wiele rodzajów brainstormu. Cel brainstormu jest prosty – wygenerować jak najwięcej dobrych pomysłów.
Technika pracy w trakcie brainstormu ma konkretne zasady i formy, aby zwiększyć szanse na wygenerowanie dużej liczby pomysłów. Nie jest to technika prosta – ponieważ, gdy ją stosujesz to masz nadzieję, że uczestnicy brainstormu wymyślą te dobre pomysły. Ale to, czy tak się stanie zależy nie tylko od samych zasad pracy, ale także od tego jak osoba prowadząca brainstorm je wprowadzi. Dodatkowo, są czynniki poza kontrolą – gorszy dzień, czy po prostu niechęć do wspólnej pracy. Niemniej znajomość kilku technik, ich sensu i tego, jak działają na ludzi pozwala reagować na takie, nieprzewidziane sytuacje.
Naucz się robić dobry brainstorm, żeby mieć więcej dobrych pomysłów!
- Rozgrzewka w klimacie burzy mózgów 😊
- Brainstorm – co to jest, działa i o co w nim chodzi
- Cicha burza mózgów – technika, która często daje lepsze efekty
- Odwrócona burza mózgów – technika dla przełamania impasu
- Klasyczna „stanfordzka” burza mózgów
- Technika analizy od ilości do jakości
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Zdobędziesz wiedzę o tym, czym jest dobry brainstorm i jaką funkcję pełni w kreatywnej pracy zespołu
- Zrozumiesz zasady rządzące psychologią twórczości i – co za tym idzie – brainstormem 😉
- Poznasz i będziesz potrafił/a zastosować 4 konkretne techniki pracy grupowej wspierające wymyślanie dobrych pomysłów
- Poznasz pułapki czekające na osoby prowadzące burze mózgów i dowiesz się jak ich unikać
- Dostaniesz prosty skrypt w pdf oraz slajdy do wykorzystania przy organizacji brainstormów
- Zdobędziesz praktyczne doświadczenie dobrego zespołowego brainstormu
- Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla każdego, kto chce poprawić swoją skuteczność wymyślania nowych i użytecznych w praktyce pomysłów. Dobre pomysły są dziś potrzebne w każdej organizacji i na każdym stanowisku pracy, więc ten kurs jest po prostu dla wszystkich 🙂 Może być szczególnie przydatny dla osób:
- Pracujących w R&D, dizajnie, reklamie i innych obszarach, gdzie znajdowanie dobrych pomysłów jest częścią codziennej pracy.
- Koordynujących prace zespołów (np. liderów i menedżerów, scrum masterów, agile coachów).
- Chcących rozwijać kompetencje kreatywne w organizacjach – np. osób pracujących na stanowiskach HR business partner, people & culture, learning & development.
Jak to będzie wyglądało?
> Szkolenie to jedno 3 godzinne spotkanie
> Termin do ustalenia
> Będziemy je prowadzić przy użyciu ZOOMa (wystarczy kliknąć w link, który do Ciebie prześlemy, i dołączasz do naszego „pokoju”)
> Spotkania są interaktywne - będziesz dyskutował z trenerami i pozostałymi uczestnikami, dlatego będzie Ci potrzebny sprawny mikrofon i kamera
> Na zakończenie dostaniesz od nas gotowy skrypt prowadzenia zespołowego brainstormu
> Wystawimy także certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia
Współpracowaliśmy z:
Opinie uczestników naszych warsztatów
Prowadzący
Janek Strycharz – Ekonomista z doświadczeniem w badaniach rynku, badaniach konsumenckich, czy – szerzej – w zbieraniu informacji o doświadczeniach i potrzebach klientów. W ciągu ostatnich 10 lat swojej aktywności zawodowej był autorem i wykonawcą wielu projektów szkoleniowych, warsztatowych, czy konferencyjnych dotyczących tematyki innowacji biznesowej i społecznej. Prowadzi procesy innowacyjne wykorzystujące wiedzę o kliencie do wprowadzania ulepszeń w produktach, usługach, czy procesach wewnętrznych (np. rekrutacja, czy podnoszenie kompetencji pracowników). Współpracował zarówno z biznesem, jak i z organizacjami pozarządowymi, czy podmiotami administracji publicznej. Jest doświadczonym moderatorem procesów opartych o metodykę Design Thinking. Edukację realizował w Polsce, UK, Niemczech i w USA. U podstaw jego pracy leży przekonanie, że „robienie innnowacji” wymaga złożonego zestawu kompetencji, które można – i trzeba – rozwijać w sposób ciągły. W życiu prywatnym pasjonat spędzania czasu na świeżym powietrzu, snowboardu i wspinaczki skałkowej. Jest założycielem Fundacji Warsztat Innowacji Społecznych (www.warsztat.org.pl) oraz agencji hearts&heads (www.hshs.pl).