Service Design - projektowanie usług
Szybki i praktyczny kurs online o tym, jak zaprojektować lub udoskonalić usługę, tak żeby dawała świetne doświadczenia klientom. Dzięki niemu poznasz i przećwiczysz w praktyce metodę i główne narzędzia Service Design, które później wykorzystasz w swojej pracy. To kurs w sam raz na czasy zmian i ogólnej niepewności, bo jest lekki, praktyczny i pozwala szybko zdobyć nowe umiejętności.
Lekko i zwinnie: 5 spotkań po 1,5 godziny. Termin: do ustalenia
Do wykorzystania: komplet materiałów ze szkolenia
Warsztatowa forma: wiedza, narzędzia, ćwiczenia i kejsy – wszystko “na żywo”
Do pochwalenia się: certyfikat udziału w szkoleniu
Mała grupa (max 15 osób) i praca nad konkretną usługą
Bonus: 90 min. indywidualnych konsultacji dla każdego jako follow-up do szkolenia
Świat kręci się wokół usług. Kawa w ulubionej kawiarni, wizyta w banku, u lekarza czy fryzjera, wyjście na basen, nadanie paczki i oglądanie filmu na Netflixie - to wszystko usługi. Szkolenia, obsługa księgowa, serwis IT - także. Dlatego ich świadome projektowanie i udoskonalanie jest coraz ważniejsze dla bardzo wielu biznesów. Dowiedz się, jak to robić skutecznie.
Jak zaprojektować lub poprawić usługi tak, by jak dawały klientom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń, wpisywały się w trendy, a jednocześnie były opłacalne dla biznesu? Na szczęście jest do tego metoda, narzędzia i dobre przykłady stosowane od lat przez wiodące firmy. To podejście nazywa się Service Design i możesz je poznać na tym szkoleniu.
Naucz się projektować usługi krok po kroku i od razu wykorzystaj tę wiedzę w swojej pracy!
Dzień 1. Intro do Service Design – co to jest? do czego mogę tego użyć? jakie daje przewagi?
Dzień 2. Zanim zaczniesz projektować: tworzenie zespołu projektowego, mapowanie wyzwania, technika Design Safari.
Dzień 3. Użytkownik jest najważniejszy: mapowanie doświadczeń i odkrywanie niezaspokojonych potrzeb techniką wywiadu i Customer Journey.
Dzień 4. Stąd się biorą dobre pomysły: metody kreatywne w Service Design.
Dzień 5. Jak wprowadzić pomysły w życie: prototypowanie usługi przy użyciu Service Blueprint.
- Dowiesz się, na czym polega Service Design, jakie elementy powinien zawierać proces projektowania usługi i do czego możesz go użyć w Twojej pracy
- Wszystkiego nauczysz się w lekkiej i zwinnej formie – kurs skończysz w tydzień inwestując tylko 1,5 godz. dziennie, bez większego zakłócenia Twojego rytmu dnia i pracy
- Będziesz miał(a) kontakt z innymi uczestnikami i prowadzącymi – ten kurs to zwinny, prowadzony na żywo warsztat online, a nie jakieś nudne webinary 🙂
- Poznasz i wypróbujesz podstawowe narzędzia i techniki Service Design: Design Safari, wywiad, Customer Journey, Service Blueprint
- Zrozumiesz, jakie przewagi daje podejście skoncentrowane na użytkowniku i jego/jej doświadczeniach
- Praktyczne doświadczenie korzystania z Service Design – kurs jest warsztatowy, będzie okazja wykorzystać je do zaprojektowania konkretnej usługi
- Paczka materiałów ze szkolenia i certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
- Konsultacje – możliwość przedyskutowania wdrożenia omawianych narzędzi w Twojej organizacji
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla osób, których praca ma związek z usługami świadczonymi dla klientów indywidualnych lub B2B. W szczególności dla tych, którzy chcą nauczyć się jak tworzyć i udoskonalać usługi – dowolnego rodzaju i w dowolnej branży.
Świetnie sprawdzi się dla pracowników działów R&D, specjalistów ds. innowacji i rozwoju, product ownerów, product managerów, project managerów, scrum masterów, UX-ów, analityków biznesowych i specjalistów ds. marketingu i komunikacji.
Ten kurs przyda da Ci się zwłaszcza jeśli:
– projektujesz lub chcesz projektować produkty i usługi
– prowadzisz firmę, jesteś menedżerem, właścicielem produktu, osobą odpowiedzialną za strategie produktowe lub marketingowe
– prowadzisz zespoły pracujące technikami zwinnymi (agile, lean), organizujesz pracę zespołów
– zajmujesz się kwestiami HR-owymi
– po prostu słyszałeś o Service Design i chcesz się dowiedzieć więcej.
Jak to będzie wyglądało?
> Szkolenie jest podzielone na 5 spotkań online po 1,5 godz.
> Spotkania będą się odbywać w ciągu tygodnia. Termin do ustalenia.
> Będziemy je prowadzić przy użyciu Zooma (wystarczy kliknąć w link, który Ci wyślemy, żeby dołączyć do spotkania)
> Spotkania są interaktywne - będzie okazja do dyskusji i współpracy z prowadzącymi i uczestnikami(czkami), dlatego będzie CI potrzebny sprawny mikrofon i kamera
> Na zakończenie dostaniesz od nas certyfikat i paczkę materiałów oraz zestaw polecanych przez nas źródeł na temat Service Design
> Bonus: dla każdego uczestnika/czki możliwość 90 min. bezpłatnej konsultacji jako follow-up do szkolenia
Opinie uczestników naszych warsztatów
Prowadzący
Seweryn Rudnicki, PhD – naukowiec, design researcher i facylitor procesów kreatywnych. Naukową wiedzę o kreatywności i innowacyjności wykorzystuje w pracy z klientami biznesowymi, których interesują rozwiązania problemów, a nie buzzwordy. Stały pracownik AGH w Krakowie. Współzałożyciel teamu Hearts&Heads, które pomaga wdrażać user-centered design i techniki kreatywności do biznesu. Pracował m.in. dla takich klientów jak Motorola Solutions, Hitachi, HSBC, ABB, AON, PZU, PGNiG, Union Investment, Brainly, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Krakowski Park Technologiczny i wielu innych.
Łukasz Maźnica – Ekonomista, trener Design Thinking, badacz doświadczeń użytkowników z 5-letnim doświadczeniem w badaniach jakościowych i ilościowych. Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi. Jako wykładowca współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z Design Thinking. Jako ekspert zewnętrzny realizował projekty na zlecenie i we współpracy m.in. z: Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ, Fundacją Gospodarki i Administracji Publicznej, czy Małopolskim Instytutem Kultury.
Naucz się projektować usługi krok po kroku i od razu wykorzystaj tę wiedzę w swojej pracy.
praktyczne szkolenie