0aplikacja
0wersji językowych
0użytkowników
0tygodnie moderowanych dyskusji
0stron twórczych wskazówek i rekomendacji

usprawnienia wprowadzone do strategii sprzedażowej firmy

We współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym i firmą Comarch badaliśmy doświadczenie użytkowników aplikacji Pielgrzym. Aplikacja była tworzona w związku z organizacją Światowych Dni Młodzieży 2016 w Krakowie – miała 14 wersji językowych a jej celem było regularne dostarczanie niezbędnych informacji do 2 mln uczestników ŚDM.

Testując wersję beta zrekrutowaliśmy testerów z 6 krajów. Stworzyliśmy grupę on-line i animowaliśmy nią w taki sposób, aby pozyskać jak najwięcej informacji zwrotnych na temat istniejącej wersji aplikacji. Co ważne – mobilizowaliśmy testerów nie tylko do tego, by komentowali istniejące rozwiązania, ale także by dzielili się  pomysłami na nowe funkcjonalności aplikacji. Dlatego testerzy nie byli tylko recenzentami – wprowadziliśmy ich w tryb pracy kreatywnej, dzięki czemu cały proces tworzenia aplikacji został wzmocniony o idee płynące bezpośrednio od użytkowników. 

Cztery tygodnie interakcji dało nam ponad 20 stron twórczych i konkretnych dyskusji nad aplikacją. Na tej bazie powstał raport z szeregiem rekomendacji dla zespołu inżynierskiego pracującego nad dalszymi wersjami aplikacji. Wynikiem było wyłapanie szeregu „bugów”, ale przede wszystkim usprawnienie interfejsu aplikacji, jak i dodanie kilku nowych funkcjonalności ważnych dla użytkowników.

W skrócie

1 aplikacja, 14 wersji językowych, 2 mln użytkowników, Testerzy z 6 krajów, Grupa dyskusyjna on-line, 4 tygodnie moderowanych dyskusji, 20 stron twórczych wskazówek i rekomendacji